Välkommen till SuperSaaS

Tack för att du skapat ett konto hos oss! Vi vill nu officiellt välkomna dig till SuperSaaS. Detta meddelande introducerar några viktiga tips för att assistera dig med inställningarna av ditt nya system. Nästa vecka kommer vi följa upp med ett meddelande om hur du kan integrera systemet i din hemsida eller andra sidor du använder, vilket också kommer att inkludera en del användbar information om det fortsatta vardagliga användandet av SuperSaaS. Om du är nyfiken kan du redan nu ta en titt på nästa veckas meddelande.

Att prova ditt schema

Schemat kommer att se annorlunda ut i administratörsläge (det Du ser) mot hur det kommer uppenbara sig för en besökare som vill använda det. Därför är det viktigt att alltid testa det själv, som om du vore en besökare, innan du lanserar ett nytt schema eller formulär. Det allra lättaste sättet att testa systemet är att använda en annan webbläsare för att se schemat på det sätt en besökare/användare skulle göra. (Om du t.ex. vanligtvis använder Chrome eller Firefox, kan du öppna Safari eller Internet Explorer samtidigt.) Detta gör att du slipper logga in och ut ur systemet för att växla mellan olika visningslägen. Så snart du testat att allt ser ut och funkar som du vill för dina användare, är du redo att gå live! För mer information, vänligen se vår lathund för testning. Lathundar och videos finns för tillfället ännu inte på Svenska men översättning är på gång! Allt du och användarna ser i era konton samt i hjälptexter är dock självklart redan nu på Svenska. Webbläsare

Att justera dina åtkomstinställningar

Processförlopp När du bestämmer åtkomstinställningar för dina användare, är det bra att balansera säkerhet och funktionalitet. Till exempel måste inte användare nödvändigtvis skapa ett konto, men genom att be dem registrera sig kommer du få ytterligare möjligheter, som att kunna hålla koll på användarhistorik och att tillåta användare att ändra sina egna bokningar. "Panelen" är hjärtat av SuperSaaS, varifrån du når alla funktioner. Där listas det eller de scheman och formulär du skapar med alternativ att Använda, Administrera eller Konfigurera dem. Via fliken "Åtkomst" som du når genom att klicka på knappen "Konfigurera", kan du avgöra huruvida andra ska kunna se schemat direkt eller om de måste logga in först. Om du kräver inloggning kan du designa registreringsprocessen från start till slut genom sidan "Åtkomst" som du når från höger sida av Panelen. Här kan du också aktivera eller stänga av ett flertal möjliga säkerhetsalternativ. För mer information om hur du justerar åtkomstinställningarna, vänligen se vår lathund för åtkomstinställningar.

Att ändra layouten av ditt schema

Ditt SuperSaaS-schema kan helt anpassas för att matcha din individuella verksamhetsprofil. Via fliken "Layout" som du når genom att klicka på knappen “Konfigurera”, kan du justera texten som ska visas ovanför ditt schema, schemats färger och vad det ska stå i ev. bokningsbekräftelser som skickas ut. Du kan lägga in ditt företags logotyp via sidan “Layout” som du når från höger sida av Panelen, och ändra webbadressen för att matcha ditt eget domännamn. För mer information om hur du ändrar layouten av ditt schema, vänligen se vår lathund för layoutinställningar. Ändra layoutfärger

Att bekräfta dina bokningar

Bekräftelse med autotext Du kan antingen välja att automatiskt bekräfta bokningar via mail, eller tillåta användarna att välja om de vill ta emot bekräftelser. Om du väljer att betalning eller godkännande av bokningar krävs, kommer bekräftelse skickas först efter att betalning mottagits, eller så snart du godkänt bokningen. Via fliken “Process” som du når genom att klicka på knappen “Konfigurera”, kan du välja alternativet att ta emot ett e-postmeddelande vid varje ändring i ditt schema, som t.ex. när någon bokar eller ombokar något eller får en plats efter att ha stått på väntlista. En annan användbar funktion är möjligheten att skicka ut påminnelser inför bokningar via e-post eller SMS. Du kan också få en kopia på varje utgående meddelande, eller välja att få en daglig översikt för att hålla dig uppdaterad om bokningsläget. Alla dessa (och andra) funktioner finner du under fliken “Process”. För fler justerbara inställningar av automatiska bekräftelser och påminnelser, vänligen se vår lathund för processförlopp.

Våra manualer ger dig en komplett översikt av funktionerna som de olika SuperSaaS-alternativen åstadkommer. Vi har designat systemet att vara så lätthanterligt som möjligt för dig, så mest rekommenderar vi dig att helt enkelt bara sätta igång att leka med inställningarna och prova dig fram. Om du ändå inte hittar det du letar efter eller behöver hjälp med dina inställningar, kan du alltid kontakta oss via vårt feedbackformulär på hemsidan eller genom att svara på detta mail.

Å SuperSaaS-teamets vägnar, vill vi tacka Dig för att du valde att skapa konto hos oss. Vi ser fram emot att visa sig allt som SuperSaaS har att erbjuda!

Supervänliga hälsningar,

Annika Berg
SuperSaaS Sverige

SuperSaaSman

Facebook   Twitter   Google+  

Exalterad över SuperSaaS?
Gör sällskap med oss på våra sociala medier
och häng med för alla tips och nyheter.