SuperSaaS logga

NYHETSBREV

SuperSaaS header

SuperSaaS kan inte skapa fler timmar på ditt dygn, men vi kan minska mängden tid du ägnar åt administration. Här är en snabb översikt av vad vi har ägnat oss åt för att ge dig mer tid att i stället fokusera på vad du gör bäst:

Vi avser tillhandahålla det mest flexibla systemet på marknaden, vilket innebär att vi konstant utvecklar nya funktioner.

Att konfigurera ett schema med komplexa krav kan kännas som ett Tetris-spel. Du kan enkelt erbjuda ett flertal resurser, länka samman diverse kalendrar och kombinera dem på komplexa sätt.

Du kanske kan finna dessa tips och trix användbara för att få mer ut av ditt schemas funktionalitet.

Vi ser ofta kunder över hela världen använda sina scheman för att uppnå fantastiska mål, göra skillnad och bidra till sitt samhälle.


Ni frågade, vi lyssnade: nya funktioner!

Din feedback hjälper oss att förstå hur vi kan göra ditt arbetsflöde enklare. Följande funktioner visade sig var de mest behövda förbättringarna utifrån feedbacken vi mottagit under det senaste året:

  • Boka nu via Facebook: du kan nu enkelt integrera ditt schema direkt i din Facebook-sida genom att lägga till en “Boka nu" knapp.
  • Förebygg oönskade luckor: du kan ordna dina bokningar genom att endast visa den första lediga tiden för varje dag. Detta hindrar att din kalender ser ut som en Schweizerost, då kunder behöver boka i följd, med start från den första lediga tiden.
  • Visa avvaktande bokningar: den här funktionen kan ses via fliken Administrera och ger dig en översikt av alla bokningar märkta 'inväntar godkännande' eller 'inväntar betalning' så att du snabbt kan identifiera vilka bokningar som kräver uppmärksamhet.
  • Visa en lista över scheman: om du erbjuder mer än ett scheman, kan du nu visa dina användare en lista att välja ifrån. Inställningar för detta hittar du på sidan Åtkomst som hittas till höger i Panelen.
  • Använd dessa nya "magiska ord": vi har lagt till några nya autotext-strängar för att hjälpa dig anpassa dina meddelanden.
    • $modurl låter någon som besöker länken ändra eller radera bokningen utan att logga in. Detta är särskilt användbart om du inte vill att användare ska behöva skapa ett konto innan de bokar, men fortfarande vill låta dem kunna göra ändringar.
    • $agenda kan läggas till i det tomma utrymmet ovanför schemat. Detta kommer att visa en länk till alla användarens bokningar i alla scheman i ditt konto.
    • $else kan nu användas att följa det magiska ordet $if, så att du kan svara med ett meddelande om det föregående $if INTE är sant.

Magiska ord

  • Applicera avancerade tidsberoende prisregler: vår redan kraftfulla prisregelhjärna kan nu göra ännu fler detaljerade tidsindelningar. Till exempel, hyr ut parkeringsplatser med högre avgift under populära tider och lägre under andra tider. Om du gör en bokning för flera dagar, kommer systemet dela in perioden och använda rätt avgift för var och en av dem.
  • Sök och ladda ner kampanjer: om du erbjuder många värde/rabattkoder, är det nu möjligt att söka efter kuponger utifrån namn, vilket är användbart för Let's Deal-kunder som ibland har hundratals kuponger. Det finns också ett nytt alternativ att ladda ner alla kuponger till CSV-fil eller till Excel för att till exempel kunna arbeta med mer djupgående användningsstatiskt.
  • API-förbättringar: API för programmerare kan nu returnera JSON liksom XML. Vi har uppdaterat vårt supportbibliotek med exempel som lätt kan kopieras och klistras in. Vi har också gjort det möjligt för dig att använda din egen mejlserver.
  • Hoppa över formulär som admin: när en ny bokning skapas å en användares vägnar, behövde även administratören tidigare fylla i de (eventuellt långa) anpassade formulär om dessa krävdes för bokning. Detta är inte längre nödvändigt då det nu finns en knapp synlig för administratörer, för att hoppa över formulär.

Hoppa över formulär

  • Förbättringar kring utgående krediter: du kan nu via din butiks administrationssida ogiltiggöra en användares köp av krediter.
  • Lättare registrering: det är inte längre nödvändigt att använda ett PayPal-konto och du kan uppgradera eller nedgradera ditt abonnemang med bara några klick.

Fler kraftfulla sätt att kombinera dina scheman

SuperSaaS används för många unika och ofta komplexa behov. På vårt eget kontor använder vi SuperSaaS för att boka arbetsintervjuer allt eftersom företaget växer. Den här typen av schemaläggning kan vara administrationsintensiv om du behöver koordinera flera teamledare med flera kandidater.

Medan vårt system alltid har haft förmågan att länka ihop flera scheman, har vi nu nyligen utökat denna möjlighet att kombinera resurser över schemagränserna på mer flexibla sätt.

Till exempel, utöver möjligheten att specificera att en tjänst behöver mer än en resurs, som t.ex. "Teamledare 1" OCH "Rum 2”, kan du nu också säga "Teamledare 1” ELLER “Teamledare 2" OCH "Rum 1”, men inte “Teamledare 3”.

Det är inte längre nödvändigt för Teamledare 1 och Teamledare 2 att finnas i samma schema. Det är nu möjligt för var teamledare att synka sin egen Google-kalender och fortfarande visa en kombinerad tillgänglighet för en bokning som beror på endera av dem.

Den här funktionen är lika användbar för andra verksamheter som t.ex. hos SPA-anläggningar med ett antal olika behandlingar, terapeuter och rum som alla måste koordineras för att kunna genomföra en kunds bokning.

Logiskt eller

Snabba hacks

  • Du kan enkelt skapa en kampanj, som att erbjuda en gratislektion genom att använda värde/rabattkodfunktionen. Läs mer om hur du skapar kampanjer
  • Erbjud dina kunder valfria tillägg /extratjänster och visa priserna under bokningsprocessen genom att använda drop-down-lista.
  • Om du vill ha SSL för ditt schema kan du ställa in detta via sidan Åtkomst som du hittar till höger i Panelen. Om din sajt flyttar till HTTPS och du har bäddat in ditt schema i en iframe, behöver du göra detta för att det ska fortsätta fungera.

Upptäck mer tips & tricks som kan underlätta ditt arbetsflöde.


Vi växer på bredden och tvären

SuperSaaS finns nu på 29 språk, varav de senaste tilläggen är rumänska och turkiska. Vi har också utökat vår kundsupport och kan nås på svenska och portugisiska.

Våra kunder världen över använder ofta sitt SuperSaaS-schema för att göra skillnad och bidra till sitt samhälle. Här nedan är några av de som stuckit ut lite extra under det senaste året (återges på engelska). Hör gärna av dig om också du vill berätta vad du kunnat åstadkomma med hjälp av SuperSaaS och om du vill vara med på vår hemsida och berätta om dina erfarenheter!

Community Firefighter Project

The Bombeiros Comunitarios San Jose SC in Brazil uses SuperSaaS for booking their Community Fire Brigade training sessions to train citizens in prevention and response to fire and casualties. Their goal is to form an organized force in the community for reaction in emergency situations and public calamities as well as the increased interaction of the Military Fire Brigade with the community.

Fire Brigade

Amsterdam North/South Metro line

Amsterdam is not only gaining an extended commuter line but also an art collection inspired and created by local artists. Booking a sneak preview of the art works to be displayed in the anticipated North/South Metro line became possible last year with the help of a SuperSaaS schedule.

Metro

Saving lives by donating blood

Each year, the University of Abertay in Dundee, Scotland uses SuperSaaS to provide a booking system for the Blood Transfusion Service so that their staff and students can book slots to donate to a good cause.


What our customers have to say

“As someone who has never made a website before, SuperSaaS provided options I had not considered before. The layout is user friendly and provides customers with intuitive use.”
Zoe Evans, Fitness Instructor, SpinSanity
“Super easy to set up and use. My clients are able to book and also get reminders for their reserved classes they are to attend. Great system!”
Mary Ann Douglas, Owner/Operator, FIT Marine
“Excellent product and service. Every time I had a question or problem the staff at SuperSaaS responded immediately and were always pleasant to work with.”
Joe Garafolo, Performance Incorporated